Usein kysytyt kysymykset ja vastaukset
Avaa kysymysten vastaukset klikkaamalla tai kohdistamalla kysymyksen otsikkoon.
Miten voin liittyvä Virkisty Vapaalla ry:n?
Yhdistykseen ei tarvitse liittyä erikseen.
Yhdistyksen palveluihin ovat oikeutettuja kaikki Pirkanmaan hyvinvointialueen palveluksessa olevat henkilöt sekä yhdistykseen liittyneiden inhouse- ja tytäryhtiöiden palveluksessa olevat henkilöt.
Yhdistys ei kerää jäsenmaksuja, koska työnantaja tukee toimintaamme vuosittain 20€/työntekijä.
Oikeus yhdistyksen palveluihin varmistetaan työnantajan sähköpostilla.
Miten tilaan VirVan etuja tai ilmoittaudun harrasteryhmään?
Kaikki tapahtumat ja palvelut löydät näiltä kotisivuilta, ja sivuille pääset millä tahansa tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. VirVan etujen tilaaminen ja eri harrasteryhmiin ilmoittautuminen tapahtuu aina ILMARI-ilmoittautumisjärjestelmän kautta.
Maksu suoritetaan ilmoittautumisen tai tilauksen yhteydessä verkkopankkimaksuna. Varaathan siis maksuja varten tarvittavat tiedot jo etukäteen, jotta järjestelmän aikakatkaisu ei sulje yhteyttä kesken ilmoittautumisesi. Muista myös aina palata yhdistyksen verkkosivuille, ja näin varmistaa tilauksesi vahvistuminen. Ilmoittautumisen yhteydessä saamasi sähköpostivahvistus on tae ilmoittautumisesi/tilauksesi perille menosta. Jos tätä viestiä ei näy, tarkista roskapostikansio. Jos sieltäkään ei löydy, tarkista antamasi sähköpostiosoite.
Jos vahvistusviestiä ei kuulu 24 tunnin kuluessa, laita viestiä info@virkistyvapaalla.fi
Voiko ilmoittautumisen tai tilauksen tehdä sähköpostilla?
Miksi minun pitää tilatessani käyttää aina työnantajan sähköpostia?
Työnantajan sähköpostilla vahvistat oikeutesi VirVan etuihin ja palveluihin. Voit itse jatkolähettää liput/tilausvahvistukset työsähköpostistasi kotipostiisi, mutta tilatessa on AINA käytettävä työnantajan sähköpostia.
Miten todistan palveluntuottajalle, että olen ostanut palvelun VirVan kautta?
Tulosta sähköpostiisi tulleesta varausvahvistuksesta Tapahtuman pääsylippu -painikkeesta tosite, jonka esität mennessäsi harrastukseen tai palveluun. Kuitti maksusta tai pelkkä varausvahvistus ei riitä! Varaudu myös todistamaan henkilöllisyytesi työnantajan myöntämällä henkilökortilla.
Voiko VirVan palveluja maksaa ePassilla tai Smartumilla?
VirVan palveluja ja kauttamme myytäviä lippuja ei voi maksaa ePassilla tai muilla etujärjestelmillä. Työnantajamme myöntämä ePassi-raha on tarkoitettu muiden palvelujen ostoon. Lisätietoja ePassin käytöstä löydät osoitteesta https://www.epassi.fi/fi/etusivu
Miksi ilmoittautumiseni tai tilaukseni ei onnistu?
Käytätähän aina selaimena Google Chromea, sillä Internet Explorer ei toimi enää verkkopankkiyhteyksissä toivotulla tavalla. Joskus yhteys verkkopankkiin saattaa katketa, ja tällöin ilmoittautumisjärjestelmä pitää varausta voimassa 10–15 minuuttia. Tänä aikana uuden varauksen tekeminen ei onnistu. Yritäthän siis myöhemmin uudelleen.
Tilaaminen saattaa epäonnistua myös siksi, että etu on loppuunmyyty tai harrasteryhmä on täynnä. Tämän voit varmistaa ilmoittautumislomakkeen yläosasta löytyvästä Paikkoja jäljellä -kohdasta. Joitain etuja on mahdollista käyttää vain kerran kalenterivuodessa (esim. Museokortti) tai toimikaudessa, joten olet ehkä jo käyttänyt etusi.
Ilmoittautumiseni/tilaukseni on nyt valmis. Miten maksu suoritetaan?
Ennen ilmoittautumis-/tilauslomakkeen hyväksyntää, kannattaa tarkistaa, onko esimerkiksi sähköpostiosoite kirjoitettu oikein. Tilauslomake ei lähde eteenpäin ilman merkintää omasta työnantajasta.
Kun tarkistus on tehty, siirry maksamaan tilauksesi verkkopankkiisi. Tarkistathan vielä ennen maksun vahvistusta tilauksesi loppusumman. Jos summa on väärin, palaa tilauslomakkeelle ja tarkista tiedot.
Miksi en saanut ilmoittautumisestani/tilauksestani vahvistusta sähköpostiini?
Kirjoitithan sähköpostisi oikein? Tarkista aina myös roskapostisi ennen yhteydenottoa. Ellei vahvistusviestiä löydy sieltäkään, laita viestiä info@virkistyvapaalla.fi.
Tein tilauksessa virheen, miten toimin?
Jos vahvistusviestin saatuasi huomaat tilauksessasi virheen (esim. väärä sähköposti) tai huomaat tilanneesi vahingossa väärän palvelun, laita HETI viestiä info@virkistyvapaalla.fi. Huomioithan kuitenkin, että ilmoittautujan huolimattomuudesta seuranneita virheellisiä tilauksia ei pääsääntöisesti palauteta.
Miksi esim. elokuva- tai uimahallilippujen ostomääriä on rajoitettu, vaikka olisin kovin halukas hankkimaan niitä enemmänkin?
Työnantaja tukee toimintaamme 20 €/työntekijä/vuosi. Rajoituksilla turvaamme sen, että mahdollisimman moni pääsee hyödyntämään etujamme ja toimintamme on monipuolista ja vastaa useimpien toiveisiin.
Ovatko kaikki ilmoittautumiset/tilaukset sitovia?
Kaikki VirVan kautta tehdyt ilmoittautumiset/tilaukset ovat sitovia, eikä VirValla ole velvollisuutta palauttaa maksuja tai lunastaa lippuja / käyttömaksuja takaisin. Esimerkiksi teatteri- ja konserttiliput vahvistetaan ja maksetaan kuukautta ennen varsinaista tilaisuutta. VirVan kautta myydään tuhansia lippuja, joten yksittäisten lippumaksujen palauttaminen on niukat resurssimme huomioiden varsin haasteellista.
Virvan kautta tilattujen teatteri- ja konserttilippujen toimittaminen
VirVan kautta tilatut teatteri- ja konserttiliput toimitetaan sähköpostilla pääsääntöisesti 2–3 viikkoa ennen tapahtumaa. Palveluntuottajien toimitusajoissa saattaa kuitenkin olla ajoittain viiveitä, joten maltathan siis odottaa. VirVan kautta kulkee tuhansia lippuja, joten yksittäisiin lipputiedusteluihin on joskus haastavaa ehtiä vastaamaan. Jos olet tilauksen yhteydessä saanut sähköpostiisi tilausvahvistuksen, ja ilmoittanut tilauksessa oikean sähköpostiosoitteen, tilauksesi tulee kyllä perille.
Muiden tilausten toimitusajat löydät kyseisten jaosten kotisivuilta.
Miten toimin, jos haluan työkaverini kanssa teatterissa tai konsertissa vierekkäiset paikat?
Miten toimin, jos en voi itse käyttää esim. tilaamaani teatteri- tai konserttilippua?
Kaikki ilmoittautumiset/tilaukset ovat sitovia, eikä VirValla ole velvollisuutta palauttaa maksuja tai lunastaa lippuja takaisin. Voit siis toimia lippujen kanssa parhaaksi katsomallasi tavalla.
Vain palveluntuottajasta johtuvissa peruuntumisissa palautamme maksut Paytrail-järjestelmän kautta. Omaa tilinumeroa ei siis tarvitse ilmoittaa, ellei sitä erikseen poikkeussyistä kysyä. Huomioithan, että Paytrail-järjestelmä saattaa joissain tapauksissa pyytää sinulta sähköpostilla tilinumeron vahvistusta. Maksujen palautus Paytrail-järjestelmän kautta kestää joitakin päiviä.
Voinko käyttää VirVan kautta hankkimiani elokuvalippuja, kun vien perheeni elokuviin?
Voinko jatkaa VirVan palvelujen käyttöä, vaikka olen jo jäänyt eläkkeelle?
VirVa on työnantajan tarjoama työsuhde-etu, joka on tarkoitettu vain työssä oleville. VirVan etuus poistuu virallisen eläkkeellesiirtymispäiväsi jälkeisen kuukauden alusta.
Millä perusteella VirVan harrasteet ja palvelut on valittu?
Virvan tavoitteena on tarjota työntekijöille edullisia, laadukkaita ja monipuolisia vapaa-ajan etuja ja toimintoja. Toimintamme tulee olla kaikille avointa, matalan kynnyksen toimintaa. Kaikessa toiminnassamme pyrimme parhaalla mahdollisella tavalla huomioimaan saavutettavuuden ja yhdenvertaisuuden. Alueellisuus tuo omat haasteensa toimintaamme. Huomioithan siis, että kaikissa kunnissa ei ole tarjolla kaikkia palveluja, vaikka niin toivoisimmekin. Esimerkiksi teatteri- ja konserttilippujen tarjonta keskittyy suurempiin kaupunkeihin, kun taas Museokortilla pääset yli 350 museoon Ahvenanmaalta Inariin.
Kenen puoleen käännyn mahdollisissa ongelmatilanteissa?
Force majeure -tilanteet
Tilanteessa, jossa kausi keskeytyy tai tilaisuus peruuntuu ylivoimaisen esteen tai tapahtuman takia, on ensisijainen toimintatapamme korvata toteutumattomat tunnit/tilaukset valitsemallamme toimintatavalla. Yhdistyksemme tavoitteena ei ole tehdä voittoa, joten kaikki harrastusmaksuista saatavat tulot käytetään yhdistyksen toimintaan.
Vakuutus
Miten VirVa käsittelee henkilötietojani?
Ilmoittautumisten ja tilausten yhteydessä sinulta kerätään tapahtuman turvallisen järjestämisen takaamiseksi sekä laskutuksen hoitamiseksi tarpeelliset tiedot. Ilmoittautuminen on SSL-suojattu. Tietojasi säilytetään vain Suomessa, eikä niitä luovuteta markkinointitarkoituksiin kolmansille osapuolille. Ilmoittautuessasi annat luvan tietojesi käsittelyyn osallistumisesi tai tilauksesi hoitamiseksi. Tapahtuman hoitamisen jälkeen tiedot hävitetään.
Tapahtumassa voidaan ottaa kuvia, joita voidaan käyttää järjestäjän verkkosivuilla ja viestinnässä. Kuvia ei luovuteta muuhun käyttöön. Tilauksen yhteydessä annat luvan myös kuvien käyttöön edellä kerrotuissa yhteyksissä.