UKK

Usein kysytyt kysymykset ja vastaukset

Avaa kysymysten vastaukset klikkaamalla tai kohdistamalla kysymyksen otsikkoon.

Yhdistyksen palveluihin ovat oikeutettuja kaikki Pirkanmaan hyvinvointialueen palveluksessa olevat 

henkilöt sekä yhdistykseen liittyneiden inhouse- ja tytäryhtiöiden palveluksessa olevat henkilöt. 

Yhdistys ei kerää jäsenmaksuja, koska työnantaja tukee toimintaamme vuosittain 20€/työntekijä.  

Oikeus yhdistyksen palveluihin varmistetaan työnantajan sähköpostilla.

Kaikki tapahtumat ja palvelut löydät näiltä kotisivuilta, ja sivuille pääset millä tahansa tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. VirVan etujen tilaaminen ja eri harrasteryhmiin ilmoittautuminen tapahtuu aina ILMARI-ilmoittautumisjärjestelmän kautta.

Maksu suoritetaan ilmoittautumisen tai tilauksen yhteydessä verkkopankkimaksuna. Varaathan siis maksuja varten tarvittavat tiedot jo etukäteen, jotta järjestelmän aikakatkaisu ei sulje yhteyttä kesken ilmoittautumisesi. Muista myös aina palata yhdistyksen verkkosivuille, ja näin varmistaa tilauksesi vahvistuminen. Ilmoittautumisen yhteydessä saamasi sähköpostivahvistus on tae ilmoittautumisesi/tilauksesi perille menosta. Jos tätä viestiä ei näy, tarkista roskapostikansio. Jos sieltäkään ei löydy, tarkista antamasi sähköpostiosoite. 

Jos vahvistusviestiä ei kuulu 24 tunnin kuluessa, laita viestiä info@virkistyvapaalla.fi   

VirVan ilmoittautumiset ja tilaukset tehdään AINA kotisivuilta löytyvien linkkien kautta ILMARI-ilmoittautumisjärjestelmään. Emme siis ota vastaan ilmoittautumisia tai tilauksia sähköpostilla.  

Työnantajan sähköpostilla vahvistat oikeutesi VirVan etuihin ja palveluihin. Voit itse jatkolähettää liput/tilausvahvistukset työsähköpostistasi kotipostiisi, mutta tilatessa on AINA käytettävä työnantajan sähköpostia.

Tulosta sähköpostiisi tulleesta varausvahvistuksesta Tapahtuman pääsylippu -painikkeesta tosite, jonka esität mennessäsi harrastukseen tai palveluun. Kuitti maksusta tai pelkkä varausvahvistus ei riitä! Varaudu myös todistamaan henkilöllisyytesi työnantajan myöntämällä henkilökortilla.

VirVan palveluja ja kauttamme myytäviä lippuja ei voi maksaa ePassilla tai muilla etujärjestelmillä. Työnantajamme myöntämä ePassi-raha on tarkoitettu muiden palvelujen ostoon. Lisätietoja ePassin käytöstä löydät osoitteesta https://www.epassi.fi/fi/etusivu

Käytätähän aina selaimena Google Chromea, sillä Internet Explorer ei toimi enää verkkopankkiyhteyksissä toivotulla tavalla. Joskus yhteys verkkopankkiin saattaa katketa, ja tällöin ilmoittautumisjärjestelmä pitää varausta voimassa 10–15 minuuttia. Tänä aikana uuden varauksen tekeminen ei onnistu. Yritäthän siis myöhemmin uudelleen.

Tilaaminen saattaa epäonnistua myös siksi, että etu on loppuunmyyty tai harrasteryhmä on täynnä. Tämän voit varmistaa ilmoittautumislomakkeen yläosasta löytyvästä Paikkoja jäljellä -kohdasta. Joitain etuja on mahdollista käyttää vain kerran kalenterivuodessa (esim. Museokortti) tai toimikaudessa, joten olet ehkä jo käyttänyt etusi.

Ennen ilmoittautumis-/tilauslomakkeen hyväksyntää, kannattaa tarkistaa, onko esimerkiksi sähköpostiosoite kirjoitettu oikein. Tilauslomake ei lähde eteenpäin ilman merkintää omasta työnantajasta.  

Kun tarkistus on tehty, siirry maksamaan tilauksesi verkkopankkiisi. Tarkistathan vielä ennen maksun vahvistusta tilauksesi loppusumman. Jos summa on väärin, palaa tilauslomakkeelle ja tarkista tiedot.

Kirjoitithan sähköpostisi oikein? Tarkista aina myös roskapostisi ennen yhteydenottoa. Ellei vahvistusviestiä löydy sieltäkään, laita viestiä info@virkistyvapaalla.fi.

Jos vahvistusviestin saatuasi huomaat tilauksessasi virheen (esim. väärä sähköposti) tai huomaat tilanneesi vahingossa väärän palvelun, laita HETI viestiä info@virkistyvapaalla.fi.

Työnantaja tukee toimintaamme 20 €/työntekijä/vuosi. Rajoituksilla turvaamme sen, että mahdollisimman moni pääsee hyödyntämään etujamme ja toimintamme on monipuolista ja vastaa useimpien toiveisiin.

Kaikki VirVan kautta tehdyt ilmoittautumiset/tilaukset ovat sitovia, eikä VirValla ole velvollisuutta palauttaa maksuja tai lunastaa lippuja takaisin. Esimerkiksi teatteri- ja konserttiliput vahvistetaan ja maksetaan kuukautta ennen varsinaista tilaisuutta. VirVan kautta myydään tuhansia lippuja, joten yksittäisten lippumaksujen palauttaminen on niukat resurssimme huomioiden varsin haasteellista.

VirVan kautta tilatut teatteri- ja konserttiliput toimitetaan sähköpostilla pääsääntöisesti 2–3 viikkoa ennen tapahtumaa. Palveluntuottajien toimitusajoissa saattaa kuitenkin olla ajoittain viiveitä, joten maltathan siis odottaa. VirVan kautta kulkee tuhansia lippuja, joten yksittäisiin lipputiedusteluihin on joskus haastavaa ehtiä vastaamaan. Jos olet tilauksen yhteydessä saanut sähköpostiisi tilausvahvistuksen, ja ilmoittanut tilauksessa oikean sähköpostiosoitteen, tilauksesi tulee kyllä perille.

Muiden tilausten toimitusajat löydät kyseisten jaosten kotisivuilta.  

Jotta voitte varmistaa vierekkäiset istumapaikat, liput tulee tilata samassa tilauksessa. Samassa tilauksessa tilatut liput varataan aina vierekkäisiltä paikoilta, ellei tämä VirVasta johtumattomista syistä ole mahdollista.

Kaikki ilmoittautumiset/tilaukset ovat sitovia, eikä VirValla ole velvollisuutta palauttaa maksuja tai lunastaa lippuja takaisin. Voit siis toimia lippujen kanssa parhaaksi katsomallasi tavalla.

Vain palveluntuottajasta johtuvissa peruuntumisissa palautamme maksut Paytrail-järjestelmän kautta. Omaa tilinumeroa ei siis tarvitse ilmoittaa, ellei sitä erikseen poikkeussyistä kysyä. Huomioithan, että Paytrail-järjestelmä saattaa joissain tapauksissa pyytää sinulta sähköpostilla tilinumeron vahvistusta. Maksujen palautus Paytrail-järjestelmän kautta kestää joitakin päiviä.

VirVan kautta hankitut elokuvaliput on tarkoitettu VAIN henkilökohtaiseen käyttöön.

VirVa on työnantajan tarjoama työsuhde-etu, joka on tarkoitettu vain työssä oleville. VirVan etuus poistuu virallisen eläkkeellesiirtymispäiväsi jälkeisen kuukauden alusta.

Virvan tavoitteena on tarjota työntekijöille edullisia, laadukkaita ja monipuolisia vapaa-ajan etuja ja toimintoja. Toimintamme tulee olla kaikille avointa, matalan kynnyksen toimintaa. Kaikessa toiminnassamme pyrimme parhaalla mahdollisella tavalla huomioimaan saavutettavuuden ja yhdenvertaisuuden. Alueellisuus tuo omat haasteensa toimintaamme. Huomioithan siis, että kaikissa kunnissa ei ole tarjolla kaikkia palveluja, vaikka niin toivoisimmekin. Esimerkiksi teatteri- ja konserttilippujen tarjonta keskittyy suurempiin kaupunkeihin, kun taas Museokortilla pääset yli 350 museoon Ahvenanmaalta Inariin.

Ongelmatilanteissa kannattaa ensisijaisesti ottaa yhteyttä kyseisen toiminnan vastuuhenkilöön. Hänen yhteystietonsa löytyvät kotisivuilta. Ellei vastuuhenkilöä ole nimetty, laita viestiä info@virkistyvapaalla.fi.

Tilanteessa, jossa kausi keskeytyy tai tilaisuus peruuntuu ylivoimaisen esteen tai tapahtuman takia, on ensisijainen toimintatapamme korvata toteutumattomat tunnit/tilaukset valitsemallamme toimintatavalla. Yhdistyksemme tavoitteena ei ole tehdä voittoa, joten kaikki harrastusmaksuista saatavat tulot käytetään yhdistyksen toimintaan.

Yhdistyksellä on vastuuvakuutus Ranta-Hakalan talkootoimintaa varten. Muissa harrasteissa kukin osallistuja huolehtii oman vakuutusturvansa.

Ilmoittautumisten ja tilausten yhteydessä sinulta kerätään tapahtuman turvallisen järjestämisen takaamiseksi sekä laskutuksen hoitamiseksi tarpeelliset tiedot. Ilmoittautuminen on SSL-suojattu. Tietojasi säilytetään vain Suomessa, eikä niitä luovuteta markkinointitarkoituksiin kolmansille osapuolille. Ilmoittautuessasi annat luvan tietojesi käsittelyyn osallistumisesi tai tilauksesi hoitamiseksi. Tapahtuman hoitamisen jälkeen tiedot hävitetään.  

Tapahtumassa voidaan ottaa kuvia, joita voidaan käyttää järjestäjän verkkosivuilla ja viestinnässä. Kuvia ei luovuteta muuhun käyttöön. Tilauksen yhteydessä annat luvan myös kuvien käyttöön edellä kerrotuissa yhteyksissä.

Vieritä ylös